Home

Khairunisa Tengku Mohamed

26 October 2015

"Hii, Saya zey, nak kenal leh ^_^ ?" first time seumur hidup aku, ni kali pertama aku ngorat perempuan dalam hidup aku. Masa tu, aku darjah 5, dia darjah 4, tak kenal pun, tak sama sekolah pun tak pernah tengok muka pun, even gambar pun tak. Cuma time tu first time kan nak couple2 ni, tu yg excited tu, dapat nombo dia dari kawan, balik rumah terus text dia. Kelakar sbb dia pun layan, then texting2, smpai lah ke myspace, baru tau org dia muka mcm mana, cantik, comel, so tah mcm mana tah, leh couple jap, tpi tak offical pun, tpi saling suka antara satu sama lain, kiteorng mcm tak kenal sngat, tetiba je couple en, peliklah. So hari demi hari, texting ke myspace, myspace ke yahoo messenger. Ingat lagi, bila malam je IM, tapi tak berani nak bukak webcam, main doodle je memanjang.

Oleh sebab perangai tak matang, aku pun mengatal pegi mengorat kawan dia, sbb syazatul tu satu sekolah dengan aku, so tetiba rasa nak becinta dengan budak sekolah, so aku tinggalkan anis, dia mcm tak tau pape je, mcm redha je, aku pun buat relax je, sbb tak pernah serius dalam bercinta, org ckp cinta monyet, mcm nak suka2. Smpailah form1, aku ajak jumpa face-to-face sbb dah lama kawan, tpi tak pernah jumpa. Yayy jumpa dia, tpi masalah dia, aku pulak yg malu2, so bila jumpa dia, aku yg jadi awkward, then aku terus balik rumah, haha, nervous kan. So aku dgn anis berkawan baik, maklumlah dah berkawan lama. Bila aku de masalah dgn relationship, dia tolong, setiap tahun, mesti dia wish birthday aku, cuma aku je yg buta, tak nmpk apa yg dia still sayang aku.


Kiteorng mcm lost contact jap, sbb aku masuk asrama, so jarang chat, dalam setahun, sekali je keluar bersama, dia ada boyfriend, aku pun ada girlfriend, so masing2 buat hal sendiri, smpai lah aku form 5, aku dah pasang niat, yg aku nak berlajar betul2, sbb nak spm, dan kejar masa depan. Yang si dia masih bercouple, tpi tak lama, dia pun membujang mcm aku gak. Dalam setahun dua tu, dalam status "bujang", kiteorang chat, then tak habis2 tnya, bila nak de gf/bf, dah berapa lama single, so kiteorng maikn rapat balik, sbb dua2 single, so memahami. Dia suka mengadu kat aku, aku suka dengar dia mengadu, so smpailah, aku masuk Uitm. Dalam otak aku, aku terfikir masa depan, aku rasa, dah tiba masanya untuk aku cop bakal isteri, tpi masalahnya, aku bukan cop, tpi aku dah terjatuh hati pada dia, so start 24/5/2014 kiteorng bersama balik. Dia makin cantik, matang, sbb tulah aku jatuh hati pada dia buat kali kedua. Mmg betul lah, dia mmg cinta pertama dan terakhir untuk aku, kalau ada jodoh, insyaAllah aku akan segera kawin dengan dia. Tak lama dah pun, hari yang aku tunggu tu pasti akan tiba. Amin